"Taking over on Sunday were Randall Bills, a first-rate tenor who illuminated Tamino’s nobility and ardor,..."

The Seattle Times; 8/5/17

Melinda Bargreen on Seattle Opera’s performance of

Mozart's Die Zauberflöte


"Tamino is played very skillfully and convincingly by Randall Bills,..."

DramaintheHood.net; 8/5/17

Lucienne Aggarwal on Seattle Opera’s performance of

Mozart's Die Zauberflöte


"Randall Bills sang a fine Dies Bildnis as Tamino."

Operagasm.com; 12/5/17

Amy Van Mechelen on Seattle Opera’s performance of

Mozart's Die Zauberflöte


"Randall Bills as Ramiro, the movie star/director looking for that one leading lady to love, has an amazing tenor voice and the noble bearing of a prince."

El Paso Inc.; 26/3/17

Cindy Graff Cohen on El Paso Opera’s performance of

Rossini's La Cenerentola


“Randall Bills sang und spielte den Tamino als wäre er kein Einspringer, sondern festes Ensemblemitglied der Dortmunder Inszenierung. Ein lyrischer Mozart-Tenor, geschmeidig, höhensicher und flexibel, der schon bei seiner Eingangsarie „Dies Bildnis ist bezaubernd schön…“ das Publikum für sich einnehmen konnte. Im weiteren Verlauf der Oper führte er seine angenehme und wohlklingende Stimme immer sicherer durch die Partie. Der international recht erfahrene Mozartinterpret erwies sich als ein Glücksfall von einem „Einspringer“. Ich habe selten einen so kultiviert und angenehm singenden Tamino in den letzten Jahren wie ihn gehört und erlebt. Vielen Dank, Randall Bills, für diesen Abend! Das Publikum sah es wohl auch so und feierte Randall Bills ebenfalls beim Schlußapplaus.”

Das Opernmagazine; 12/9/16

Detlef Obens on Theater Dortmund’s performance of

Mozart’s Die Zauberflöte


"Following a mellifluous ‘Every Valley’ from Randall Bills, the choral And the Glory of the Lord was admirably sung by all...and Bills with Kristin Gornstein in ‘O Death, Where is Thy Sting?’ were both a joy."

The New York Times; 12/6/16

James R. Oestereich on the American University of Beirut Choir and Choral Society’s performance of

Händel's Messiah


“The singing itself is uniformly excellent.  American tenor Randal Bills as Tamino has a particular beauty of tone with no lack of strength – and he moves with real confidence.”

Theater Review; 5/29/16

Michael Gilchrist on New Zealand Opera’s performance of

Mozart’s The Magic Flute


"Next to such a vibrant Papageno any Tamino would have struggled to make some kind of lively impression, given the seriousness of his character. Randall Bills did, I thought, as well as any, helped by a true and sweet tenor voice...”

Seen and Heard International; 6/16

Peter Mechen on New Zealand Opera’s performance of

Mozart’s The Magic Flute


"Tamino, sung by Randall Bill, displayed a fulsome fresh tenor voice with a heroic tinge to much of his singing...”

The National Business Review; 6/16

John Daly-Peoples on New Zealand Opera’s performance of

Mozart’s The Magic Flute


“Opposite Lindsey was the Fernand of Randall Bills, a young tenor who’s the very model of a high-strung lyric tenor, nervous as a racehorse with a lovely, clean, light sound that was...a pleasure to hear and well embodied the impetuous naivete of a monastery-novice-turned-military-hero...”

The Washington Post; 3/6/16

Anne Midgette on Washington Concert Opera’s performance of

Donizetti's La Favorite


“...der Reichsfürst Léopold (Randall Bills mit schlankem, hell gleißenden Tenor)...”

Süddeutsche Zeitung; 4/17/15

Michael Struck-Schloen on Vlaamse Opera performance of

Halévy’s La juive


“Sehr anständig Randall Bills als der junge, zwischen Pflicht und Neigung stehende Reichsfürst Léopold.”

Neue Zürcher Zeitung; 4/17/15

Peter Hagmann on Vlaamse Opera performance of

Halévy’s La juive


“Mit Randall Bills hat man einen »Strahlemann« als Don Ramiro nach Chemnitz geholt, der von vornherein als Sieger auftritt. Dieser Tenor verbreitet Weltstaratmosphäre!”

Neue (musikalische) Blätter; 12/23/14

Wolfram Quellmalz on Das Opernhaus Chemnitz’ performance of

Rossini’s La Cenerentola


“Auf der Seite der singenden Herren hat das Chemnitzer Theater mit Randall Bills einen Trumpf auszuspielen: Der Tenor zeigt sich den virtuosen wie den expressiven Anforderungen an den Don Ramiro gewachsen, formt Hochtöne klar und frei, bindet sie in Linie und Legato ein.”

Der Neue Merker; 12/20/14

Werner Häußner on Das Opernhaus Chemnitz’ performance of

Rossini’s La Cenerentola


“The two tenors, Lawrence Brownlee (Saturday) and Randall Bills (Sunday), each were vocally outstanding. Brownlee wowed us with a pianissimo second verse to his first act aria, and Bills showed an unmatched style and technique throughout. His control in that first act aria was almost scientific but also beautiful.”

Seattle Gay News; 10/20/14

Rod Parke on Seattle Opera’s performance of

Mozart’s Don Giovanni


“Randall Bills was an appealingly lyrical Don Ottavio.”

The Seattle Times; 10/20/14

Melinda Bargreen on Seattle Opera’s performance of

Mozart’s Don Giovanni


“Other high notes: the rounded tenor of Randall Bills as weakling Don Ottavio;...”

ConcertoNet.com; 10/20/14

Angela Allen on Seattle Opera’s performance of

Mozart’s Don Giovanni


“Randall Bills on the other hand, was a more decisive Ottavio on Sunday, clearly frustrated by her [Donna Anna’s] behavior.”

CityArts; 10/20/14

Philippa Kiraly on Seattle Opera’s performance of

Mozart’s Don Giovanni


“American baritenore Randall Bills was asked to portray Geoffredo, the commander-in-chief of the Christian forces.  He is a slightly built, fine young artist, with a lovely warm tone...Later in the opera when he had become the French knight Ubaldo [he] contributed significantly to the overwhelming beauty of thee tenor trio.”

Opera Today; 8/20/14

Michael Milenski on the Rossini Opera Festival’s performance of

Rossini’s Armida


“This opera becomes something of a showcase for the tenors even when some of the musical requirements venture well into the baritone range.  Randall Bills and Dmitry Korchak give fine performances in their doubled roles.  Both have powerful stage presence and when their singing is added to that of Mr. Siragusa, this opera becomes a festival for the men.”

ConcertoNet.com; 8/15/14

Gregory Pritchard on the Rossini Opera Festival’s performance of

Rossini’s Armida


“The lovers Guglielmo (Marcus Farnsworth) and Ferrando (Randall Bills) sing splendidly.”

The Guardian; 5/24/14

Kate Kellaway on English National Opera’s performance of
Mozart’s Così fan tutte


“Marcus Farnsworth and Randall Bills are brilliant as Guglielmo and Ferrando, whose transformation from serious sailors to teddy-boys with quiffs is very comic.”

Camden Review; 5/23/14
Sarah Dawes on English National Opera’s performance of
Mozart’s Così fan tutte


“As Hercules, Bills sang with tremendous polish and made the difficult sound easy.  His light tenor threw off the numerous coloratura passages that dominated his arias without any sign of fatigue of weariness.  His stoic presence throughout expressed the character’s heroic status brilliantly.”
Latinos Post; 3/20/14

David Salazar on the American Classical Orchestra’s performance of

Händel’s Alceste


“Randall Bills di figura alta e slanciata e di voce molto chiara, cantava correttamente il Prologo ed emergeva nei melismi dei richiami a Miles, oltre a rendere il personaggio di Quint ambiguo ma non sinistro; certamente non privo di un certo fascino.”

Radio Città Fujiko; 11/22/13

Francesca Clementoni on Teatro Comunale di Bologna’s performance of

Britten’s The Turn of the Screw


“I due ufficiali Guglielmo e Ferrando sono, rispettivamente, Mario Cassi e Randall Bills, di timbro turgido e incisivo il primo, più leggera e nobile la vocalità del secondo che pure si distingue, nelle arie principali, per una certa intensità d’accenti.”

Comune Cagliari; 10/21/13

Gabriele Balloi on Teatro Lirico di Cagliari’s performance of

Mozart’s Così fan tutte


“Allen voran sind hier Randall Bills als Agorante und Alessandra Marianelli als Zoraide zu nennen. Bills verfügt über einen strahlenden Tenor, der in den Höhen enorme Durchschlagskraft besitzt und die Partie des Königs regelrecht majestätisch ausfüllt. Dabei passt das stählerne Timbre hervorragend zu der Unerbittlichkeit Agorantes.”

Online Muzik Magazin; 7/21/13

Thomas Molke on Rossini in Wildbad’s performance of

Rossini’s Ricciardo e Zoraide


“Bad Wildbad hat wieder allen Ehrgeiz investiert, um hochkarätige Solisten zu gewinnen. Randall Bills muss dem eindimensional als unbeherrschten Gewaltmenschen gezeichneten Agorante seinen kräftigen, höhensicheren Tenor leihen. Er versucht, dem Charakter gestalterisch Facetten abzugewinnen, brilliert vor allem in den Momenten, in denen er Begehren, Zorn und hochfahrenden Stolz in leuchtende Töne kleiden kann.”

Der Neue Merker; 7/18/13

Werner Häußner on Rossini in Wildbad’s performance of

Rossini’s Ricciardo e Zoraide


“Agorante, le guerrier imposant que l’amour a foudroyé alors qu’il en ignore toutes les subtilités, est le jeune Randall Bills, ténor américain qui chante aussi Mozart, Donizetti ou Richard Strauss mais qui se voit confier les rôles rossiniens de baryténor, comme Charles Workman à ses débuts. La voix est très longue, avec un medium et des graves soutenus, la palette des nuances est variée, l’extrême aigu est dardé avec vigueur et les agilités de force sont quasiment irréprochables. A ses côtés, dans le rôle qu’a marqué William Matteuzzi dans les années 90, Maxim Mironov...Leur duo avec transposition à la tierce au deuxième acte est littéralement enivrant!”

ForumOpera.com; 7/20/13

Sylvain Fort on Rossini in Wildbad’s performance of

Rossini’s Ricciardo e Zoraide


“Man hat allerdings auch in einem insgesamt glaubwürdigen Ensemble zwei Sänger für die Hauptpartien zur Verfügung, mit denen man dieses Stück wagen durfte: Für den jungen Liebhaber Elvino hatte man einen Tenore di grazia zur Verfügung, der den Anforderungen der Partie voll und ganz gerecht wird.  Randall Bills ist ein strahlender, gut focussierter, sehr hoher Tenore.  Fast ein zweiter Juan Diego Florez könnte mann sagen.  Ein Glücksfall für diese Partie, denn meist wird sie ja tiefer transponiert. Für ihn nicht, er konnte alle Höhen singen.”

Deutschland Kultur; 6/8/13

Dieter David Scholz on Staatstheater Darmstadt’s performance of
Bellini’s La sonnambula


“Mit dem Amerikaner Randall Bills war ihr Gegenüber Elvino mit einem von der Statur völlig untypischen italienischen Tenor besetzt: hochgewachsen und schlank. Er verfügte über schöne Substanz seines nicht zu hellen Tenors und  saubere Linienführung.”

deropernfreund.de; 6/9/13
Manfred Langer on Staatstheater Darmstadt’s performance of
Bellini’s La sonnambula


“...but it was tenor Randall Bills as Pharaoh’s son Osiride, who stole the show with his consummate mastery of Rossini’s style, range and vocal bravura.  In addition to impeccable Italian and a total commitment to [Michael] Count’s hieroglyphic body language, Bills’s dark-hued voice carried well throughout an impressive dynamic range.”

Opera News; 7/13

Judith Malafronte on New York City Opera’s performance of
Rossini’s Mosé in Egitto


“Mr. Bills might be the discovery of this production, a genuine bel canto tenor with a fearless, acrobatic voice that swells in volume and power as it enters its upper register.”

The Superconductor; 4/18/13

Paul J. Pelkonen on New York City Opera’s performance of

Rossini’s Mosé in Egitto


“Randall Bills brought a fine lyric tenor voice to the daunting role of Osiride.”

The New York Times; 4/15/13

Anthony Tommasini on New York City Opera’s performance of

Rossini’s Mosé in Egitto


“Randall Bills, als Gast von der Leipziger Oper kurzfristig eingesprungen, gefällt mit jugendlich schlankem, flexiblem und höhensicherem Tenor und findet, vor allem in den Schmerzenstönen seiner berühmten, von der Trompete assistierten Arie, zu intensiver Gestaltung.”
ECHO; 1/21/13
Albrecht Schmidt on Staatstheater Darmstadt’s performance of
Donizetti’s Don Pasquale


Und Leipzig erlebt an diesem Abend Spektakuläres.  Vielleicht hat das Opernhaus, endlich wieder einen richtigen Star...auch Randall Bills [ist] mehr als bloß ein Gewinn...mit aufregender Stimme und brillanter Technik.  Randall präsentiert sich zunächst mit Rossini als Almaviva.  Die Tenor-Arie aus dem zweiten Barbier-Akt kennt kaum jemand.  Warum sie meist gestrichen wird, ist klar, hat man Bills gehört.  Denn ganz offenbar braucht man dazu genau so einen virtuosen Ausnahmesänger."
Leipziger Volkszeitung; 9/25/12
Tatjana Böhme-Mehnert on Oper Leipzig's Saisoneröffnungskozert


“Zahllose Sängerinnen und Sänger hat Pesaro hervorgebracht. Juan Diego Florez beispielsweise gelang hier der internationale Durchbruch. Auch in diesem Jahr waren mit dem Tenor Randall Bills oder dem Bariton Davide Luciano echte Entdeckungen zu machen.”
Der Tagesspiegle; 8/14/12
Uwe Friedrich on the Rossini Opera Festival’s performance of
Il viaggio a Reims


“Die hat der klassische junge Liebhaber Fenton umso mehr. Randall Bills stattet ihn mit einer wunderbar lyrischen Stimme aus, die sich in seiner Auftrittsarie "Horch, die Lerche" ebenso entfaltet wie im Duett mit Anna.”

General-Anzeiger; 5/8/12

Bernhard Hartmann on Theater Bonn's performance of

Nicolai's Die lustigen Weiber von Windsor


“Vom rechten Bühnenrand singt der hervorragende Randall Bills vom Theater Bremen den Ferrando mit wirklich schönem Timbre und sehr aufmerksam – angesichts der schwierigen Rezitative, die so punktgenau dargeboten werden müssen, eine Heldentat des Einspringers.”

opernnetz.de; 2/6/12

Chirstoph Broermann on Theater Dortmund's performance of

Mozart's Così fan tutte


“In the part of Rodrigo was American lyric tenor Randall Bills, he has a voice of more unified, dense texture and with more special dramatic colors at its core, all of this without a boastful performance but with seldom seen strong artistic charisma; this type of artistic courage was calculated yet not conceited, and he gave us the idea that he understood the full artistic image of the character and showed this in vocal, dramatic, psychological, and artistic points.”

OperaNews.ru; 1/22/12

Igor Koryabin on the Moscow State Philharmonic Society's performance of

Rossini's La donna del lago


“Hervorragend auch Randall Bills als ihr Gegenspieler Peter Quint, der die Peter-Pears-Rolle mit ihren anspruchsvollen Melismen mit belkanteskem Wohlklang ausfüllte.”

Weser Kurier; 10/30/11

Gerhart Asche on
Theater Bremen’s performance of
Britten's The Turn of the Screw


“The role of the Fool (played with creepy menace by Randall Bills) shadows Wozzeck, prompting murderous thoughts and propelling the opera to its tragic end.”

The Washington Post; 8/9/11

Charles Downey on the Santa Fe Opera's performance of

Berg's Wozzeck


“The 'shadow Wozzeck' begins as Berg's character of the Fool, a minor character in the opera... but rang pitch perfect as portrayed here by tenor Randall Bills.”

The New Mexican; 7/31/11

James Keller on the Santa Fe Opera's performance of
Berg's Wozzeck


“Daneben jedenfalls lassen Randall Bills – er singt alternierend ebenfalls die Titelpartie – als Arbace in seinen kurzen Partien die überzeugenderen Tenortöne vernehmen. Die nicht sehr oft zu hörende Arie des Arbace im dritten Akt lässt neugierig darauf werden, wie sich Randall Bills in der Titelpartie bewähren könnte.”

opernnetz.de; 4/9/11

Christian Schütte on Theater Bremen’s performance of

Mozart’s Idomeneo


“Bills and Tomasiewicz contributed to its success with deft handling of its subtle tone and phrasing.  Bills’ voice is fluid yet full, and he sings with an obvious appreciate for its visceral moods.”

The Naples Daily News; 12/3/10

Harriet Howard Heithaus on the Naples Philharmonic’s performance of

Britten’s Serenade for Tenor, Horn, and Strings, Op. 31


“Randall Bills vom Mainfranken-Theater Würzburg hatte die Rolle des Prinzen Tamino für den erkrankten Chong Sun übernommen. Der eindrucksvolle lyrische Tenor ist stimmlich so beweglich wie szenisch überzeugend und fügt sich nahtlos in das Ensemble ein.”

Frankenpost; 10/20/09

Hanna Cordes on Theater Hof’s performance of

Mozart’s Die Zauberflöte


“Warm Natürlichkeit zeichnete den Gesang von Randall Bills aus.  Sein Tamino war dunkel timbriert, blühte in den hohen Lagen ansprechend auf und vermochte Zartes ebenso zu vermitteln wie dramatische Steigerungen.”

Das Opernglas; 9/30/2009

K.-F. Schulter on the Mainfranken Theater’s performance of

Mozart’s Die Zauberflöte


“...der ebenso überzeugte wie Randall Bills als Walther von der Vogelweide.”

Der Opernfreund; 5/2009

Alexander Hauer on the Mainfranken Theater’s performance of

Wagner’s Tannhäuser


“...und Randall Bills (ein sicherer, unaufdringlich-heller Tenor) als Ferrando komplettieren das ausgezeichnete Ensemble.”

Mainpost; 6/2/08

Ralph Heringlehner on the Mainfranken Theater’s performance of

Mozart’s Così fan tutte


“Of the operatic solo quartet, soprano Elissa Johnston and tenor Randall Bills were best equipped to manage the Baroque style. Randall Bills engaged the audience from the first phrase of ‘Comfort Ye,’ his clear, leggiero tenor with easy, unified top ideal for this literature. With Rossini’s Prince Ramiro in his repertoire, Bills executed the runs in ‘Every Valley’ with skill and flexibility.”

The Beverly Hills Outlook; 1/13/05

Wendy Kikkert on the Pasadena Symphony’s performance of
Händel’s Messiah

“The strong vocal quartet (soprano Elissa Johnston, mezzo-soprano Suzanna Guzman, tenor Randall Bills, bass Rodney Gilfry) was permitted to emote in an almost operatic way, with minimal ornamentation and crystal-clear diction.”
The Los Angeles Times; 12/20/04
Richard S. Ginell on the Pasadena Symphony’s performance of
Händel’s Messiah

“. . . and among the quartet of lovers, Kathryn Leemhuis (Hermia) and Randall Bills (Lysander) were especially strong.  In Act III, when the lovers are reunited, the quartet sang their ever-rising tone rows with crisp clarity and control, as well as passion.”
Opera News; 10/04
Willard Spiegelman on the Tanglewood Music Center’s performance of
Britten’s A Midsummer Night’s Dream

“. . .Randall Bills, a young romantic tenor-in-the-making.”
Boston Globe; 8/13/04
Richard Dyer on the Tanglewood Music Center’s performance of
Britten’s A Midsummer Night’s Dream

“Standouts in the cast include tenor Randall Bills, a graduate student at the University of Southern California, who sang Lysander with lyrical beauty and intensity.”
The Wall Street Journal; 8/3/04
Heidi Waleson on the Tanglewood Music Center’s performance of
Britten’s A Midsummer Night’s Dream


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